onsdag 9 juli 2014

Sigrids skottlandströja




Här har ni Wee Levenwick, ännu en perfekt beskrivning från Brooklyn Tweed. Till skillnad från många andra mönster slipper man gissa, testa och göra egna uträkningar. I deras mönster finns alla mått man kan önska sig, förkortningar och speciella tekniker förklaras. Efter partier med ökningar och minskningar kommer alltid summeringar med hur många maskor man ska ha.

Det funkade jättebra att byta ut det dyra Brooklyn Tweed Shelter mot Cascades 220. Största delen gick på sticka 4, resten som kanter och sånt körde jag på två mindre storlekar.Skavankerna fick jag fason på i blockningen, Sigrid är glad för tröjan och nu kan jag kicka igång min egen skottlandströja.



Men jag blir nog inte färdig med Bedford innan vi lyfter till Edinburgh. Känns onödigt att hetsa, och det är i varmaste laget att hålla på med ull i större sjok just nu. Små bomullsprojekt däremot funkar bra en varm sommarkväll. I måndags var det träff kring phad thai och partyväskorna på vår gård. Fint som snus.

1 kommentar:

  1. Jättefin är du i den Sigrid. Du ser ut som en riktig liten modell. Duktig mamma du har.
    Kram farmor

    SvaraRadera