söndag 26 augusti 2012

Polisfika bland annat

 Detta är två paneler på tröjan Holl som stickas i ett stycke på sticka 4,5. Utmärkt TV-stickning eftersom det bara är att mata på med räta och aviga i nåt som kallas omvänd slätstickning. Annars har det inte blivit särskilt mycket stickat på sistone. Det har varit födelsedagsfest, ett återbesök på Liljewalchs och igår hade jag bord på Bondens loppis. Fint väder, bra stämning och kul att omvandla  källarpåsar till kosing. Leksaker och stickböcker var lättsålda, gamla pocket funkade inte alls. Ett par Stich ´n bitch och böcker med bara babygrejer har fått nya hem nu.
Länge har jag varit nyfiken på hur Axel Hakes favoritfika smakar egentligen. Roquefort-ost på grovt rågbröd låter ju smarrigt, men hur är det med kaffe med en klick osaltat smör i?  Jag var helt enkelt tvungen att prova. En höjdarfika, smörkaffet var otippat gott, men inget jag kommer gå över till till vardags. Egentligen ska en fransk travtidning kröna denna fika, men så långt gick jag inte. Hake har löst mord på Kungsholmen, Södermalm, Östermalm och i Gamla stan, men jag har tyvärr inte hört nåt om fler böcker om den haltande polisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar