söndag 26 juni 2011

På plats i korgen

Äntligen slog jag till och köpte korgen på Afroart som jag har spanat på länge och väl. I den ligger nu Shallot-koftan och en härva Malabrigo som ska bli en Citron. Mot bättre vetande... har ju läst både här och där om vilken tråkig stickning det är mot slutet när sjalens varv är bortåt en miljard maskor. Jag tycker originalet är för liten, tänker plussa på lite som jag tror Maria gjort.


Dagens balkongdricka är iste. Bara påste, en gnutta socker, is, citron och mynta. Nästan lika gott som den kanna Pimms som bjöds på midsommarafton. Lägg ett berg isbitar och finskuren vattenmelon i en kanna. Släng i en näve mynta och häll på hälften Pimms och hälften sockerdricka.

1 kommentar:

  1. Precis en korg har jag också som stickkorg! Fast min är orangerödrosa.

    Och en citron har jag stickat, den var rätt trist... men det blir ju fint :). Råder dig verkligen att plussa på, rejält, min blev alldeles för liten!

    SvaraRadera