lördag 22 januari 2011

Kallt på Campus

Först nu fattar jag grejen med muddar. På en arbetsplats där vissa rum är väldigt kalla blir det ett användbart litet plagg. Själva stickupplevelsen (räta maskor + dropsgarn) är väl inte mycket att orda om. Detta basicprojekt funkade i alla fall bra till ett par avsnitt av Mad Men. Igår käkade vi Pluras fisksoppa, men jag är bra sugen på att göra som Gitto och röra ihop något mer tidsenligt till nästa Mad Men-sittning. Fyllda champinjonhattar, nåt smördegsinbakat, jelly och varför inte en Bloody Mary.

Som många andra vill jag minska mitt garnlager och har gått med i "12 in 2011". Sticka 12 grejer av garn du redan har under ett år! På min planeringslista finns benvärmare i Kureyon sock, vantar i Heaven´s Hand och ett par mössor . Det kan nog bli en väska och en kudde också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar