lördag 10 juli 2010

Ullfri Gotlandsvistelse



Stickningen har inte högsäsong hos mig just nu. Vistelsen i Visby gav inga garnupplevelser. Mellan egna och andras seminarier, partiledartal, mingel och kvällsaktiviteter hann jag bara konstatera att det fanns en Yllet-butik som jag gick förbi. Nån riktig garnbutik såg jag inte i rosornas stad, och lika bra det - garnlagret är redan välfyllt. Jag kanske rent av ska hålla mig från garninköp till i slutet av augusti då Stockholm University Knitting Society gör en studieresa till Uppsala. Vi ska gå på Yll och tyll och sen käka gott på Hambergs fisk.
Ikväll fortsätter jag med en sval sommarvirkning på balkongen.

2 kommentarer:

  1. Jag har inte varit i Yllet-butiken men är inte det en "riktig" garnaffär??
    I vilket garn är det du virkat det vackra på bilderna?

    SvaraRadera
  2. Yllet är väl mer klädaffär än garnaffär, men visst, dom säljer garn.
    Del lilla halsduken virkar jag i ett favoritgarn; Koigu KPPPM. Kanadensisk merinoull. Finns i fantastiska färger men är lite svårt att få tag på. Jag beställde mitt från Purl Soho.

    SvaraRadera