söndag 6 juni 2010

Stickkafé på Litet nystan


Igår laddade jag stickpåsen och gick till Litet nystans första stickkafé. Det var sig likt från tidigare regi, och det vanliga stickgänget var där. Muffins och kalaspriser på garn, men jag handlade inget och det var väl tur med tanke på senaste tidens nätshopping. Äntligen rätades ett frågetecken kring stickstorlek ut för mig. Jag stickar min Featherweight på sticka 3,75 trots att jag aldrig köpt en sticka i den storleken. Jag har köpt den som nr 4, och nu fick jag höra att så är det ofta med Addistickorna. Storlekarna stämmer inte! Morr, jag vill ju såklart sticka ärmarna på samma storlek, så nu börjar jakten på strumpstickor 3,75. Inte omöjligt, lite marigt bara.
Stickpåsen har jag handlat på nätet från Purl Soho. Jag besökte butiken på riktigt när jag var nybörjare, vintern 2004. Det skulle vara kul handla där igen, nu med lite mer koll på stickläget. Känns lovande att tjejgänget planerar en New York-resa nästa höst, och en av de sju vännerna gillar också garn, så jag får nog sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar