måndag 5 april 2010

Så här var påsken

Påskdagarna har inte bjudit på särskilt mycket sticktid, annat än ett par varv på en sjal framför Revolutionary Road igår. Däremot har jag köpt en fåtölj där jag bland annat kommer att sitta och sticka och så har jag skaffat en varvräknare till luren, Knit Counter Lite. Annars väntar jag på garnleverans från USA. Blandade ullgarner till småprojekt som strumpor, benvärmare och halsdukar är beställt. Fast nu är jag förstås mest sugen på att sätta i gång med en vårtröja eller två.

2 kommentarer:

  1. Hej Likis! Jag såg oxå den filmen (hemsk tyckte jag) och har oxå knit counter lite i luren =) Har du andra apptips? Jag har needles men har inte fyllt på den med alla sticknummer och senhar jag yarnstore.com eller vad den heter för lokala affärer och deras nummer. men att samla projekt? jag vet inte, man missar ju mycket från ravelry då... hoppas ravelry anpassar för iphone snart. man kan få ner sina pdf-er iaf, det är ju praktiskt


    /janette

    SvaraRadera
  2. Ja, hemsk film, men ändå bra. Inte direkt nån reklamfilm för att stadga sig i förorten (som det var på 50-talet i alla fall). Räknaren är min första stickrelaterade app, så jag har tyvärr inga fler på lager. Men nu fick jag 2 tips av dig! Needles kommer jag ha användning för, sätter P för alla onödiga inköp av stickor för säkerhets skull.
    /Maria

    SvaraRadera